Asset Publisher
Nadzór nad lasami niepaństwowymi
Lasy prywatne stanowią ok. 17 proc. lasów w Polsce. Ponad 70 proc. starostw powierza prowadzenie nadzoru nad gospodarką leśną w lasach prywatnych leśnikom z Lasów Państwowych.
Informacja o zawartej umowie w zakresie powierzenia przetwarzania danych osobowych
Nadleśnictwo Łuków przetwarza dane osobowe na mocy umowy zawartej w dniu 08.05.2020 r., pomiędzy Nadleśnictwem Łuków a Starostą Łukowskim. Umowa ta nakłada obowiązek przetwarzania danych osobowych przez Nadleśnictwo Łuków w celu wykonania na rzecz Starosty Łukowskiego usług opisanych w Porozumieniu z dnia 16.05.2014 r. dotyczących spraw z zakresu nadzoru nad gospodarką leśną w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa, położonych na terenie powiatu łukowskiego.
Nadleśnictwo Łuków przetwarza następujące kategorie danych osobowych/zbiory danych osobowych:
-
Imię i nazwisko,
-
Adres zameldowania,
-
Adres do korespondencji,
-
Adres zamieszkania,
-
Numer ewidencyjny PESEL,
-
Numer NIP,
-
Seria i numer dowodu osobistego,
-
Adres e-mail,
-
Tytuł prawny do posiadanej nieruchomości,
-
Numer telefonu.
Nadzór nad lasami nie stanowiącymi własności Skarbu Państwa
Podstawa prawna sprawowania nadzoru nad lasami niestanowiącymi własności Skarbu Państwa
Problematykę lasów wszystkich własności (zarówno Lasów Państwowych jak i niepaństwowych) reguluje ustawa o lasach z 28 września 1991 roku. Dodatkowo tematyka lasów niepaństwowych ujęta jest w wielu innych ustawach, do których między innymi należy zaliczyć:
- ustawę o ochronie gruntów rolnych i leśnych z 3 lutego 1995 roku
- ustawę o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich z dnia 7 marca 2007
- ustawę o ochronie przyrody z 16 kwietnia 2004
- kodeks cywilny z 23 kwietnia 1964
- kodeks wykroczeń z 20 maja 1971
- ustawę o leśnym materiale rozmnożeniowym z 7 czerwca 2001
Zgodnie z zapisem art. 5 Ustawy o lasach z dnia 28 września 1991 roku nadzór nad gospodarką leśną w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa sprawuje Starosta.
Starosta może w drodze porozumienia o charakterze cywilno-prawnym, powierzyć prowadzenie w jego imieniu spraw z zakresu nadzoru, w tym wydawanie decyzji administracyjnych w pierwszej instancji, nadleśniczym Lasów Państwowych na zasadzie zlecenia i pokrywania kosztów, bądź sprawować nadzór przez własne służby leśne. Porozumienie zawierane pomiędzy starostą a właściwym nadleśniczym publikowane jest w Dzienniku Urzędowym Województwa.
Nadzór polega na możliwości władczego ingerowania w działalność podmiotu nadzorowanego, wraz z pociąganiem do odpowiedzialności osób, nakazywania naprawienia uchybień, z zagrożeniem karami dyscyplinarnymi w razie niewykonania tychże nakazów. W przypadku lasów niepaństwowych nadzór ma charakter wyłącznie przedmiotowy, gdyż nie odnosi się bezpośrednio ani do właściciela, ani do samego obszaru leśnego, a jedynie do działań (zabiegów gospodarczych) podejmowanych na danym gruncie leśnym.
Informacja o zawartym porozumieniu
Nadleśnictwo Łuków sprawuje nadzór nad lasami niepaństwowymi w powiecie łukowskim na mocy porozumienia ze Starostą Łukowskim. Porozumienie to zostało zawarte w dniu 16.05.2014 r. i powierzony nadzór obejmuje następujące czynności:
-
lustrację powierzonych do nadzoru lasów wraz z rejestracją spostrzeżeń dotyczącą stanulasów dla określenia konieczności wykonania przez właścicieli niezbędnych zabiegów gospodarczych o których mowa w art. 7, 8, 9, 13 ustawy o lasach,
-
nadzorowanie wykonania zatwierdzonych uproszczonych planów urządzania lasu (art. 22 ust. 5 ustawy o lasach),
-
ustalanie w drodze decyzji na podstawie inwentaryzacji stanu lasu zadań z zakresu gospodarki leśnej dla właścicieli lasów rozdrobnionych o powierzchni do 10 ha (art. 19 ust. 3 ustawy o lasach),
-
określenie, w drodze decyzji, zadań dla właścicieli lasów w przypadku nie wykonania obowiązków w zakresie powszechnej ochrony lasów (art. 9 ust. 2 ustawy o lasach),
-
wydawanie właścicielom lasów decyzji nakazujących wykonanie obowiązków i zadań w przypadku nie wykonania obowiązków wynikających z art. 13 i 9 ustawy o lasach albo nie wykonania zadań określonych w uproszczonym planie urządzania lasu lub stosownej decyzji (art. 24 ustawy o lasach),
-
cechowanie drewna i wydawanie świadectw legalności pozyskania drewna (art. 14a ustawy),
-
wydawanie w przypadkach losowych na wniosek właściciela lasu decyzji w sprawie pozyskania drewna niezgodnie z uproszczonym planem urządzania lasu lub decyzją o której mowa w art. 19 ust. 3 ustawy (art. 23 ust. 4 ustawy o lasach),
-
wysyłanie upomnień w przypadku nie wykonania zadań i obowiązków określonych w decyzjach oraz wnioskowanie do Starosty o wszczęcie postępowania egzekucyjnego.
Procedura pozyskania drewna w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa
Procedury dla lasów objętych uproszczonym planem urządzania lasu:
1. Właściciel weryfikuje czy las będący jego własnością jest opisany w Uproszczonym Planie Urządzania Lasu i składa osobiście do dyżurującego pracownika Nadleśnictwa lub wysyła droga elektroniczną na adres: lukow@warszawa.lasy.gov.pl "zgłoszenie pozyskania drewna". Osoba zainteresowana wypełnia zgłoszenie dla właściciela lub współwłaściciela ( w przypadku współwłasności do zgłoszenia należy dołączyć dodatkowo oświadczenie współwłaściciela o zgodzie na wycięcie drzew). Wzory dokumentów do pobrania w linkach poniżej.
2. Pracownik sprawdza poprawność złożonego zgłoszenia i ustala z właścicielem termin wizyty na działce leśnej.
3. Podczas wizyty właściciel może uzyskać od leśniczego ustną informację wskazującą prace niezbędne do wykonania na danej działce leśnej.
4. Po pozyskaniu drewna, właściciel zawiadamia pracownika Nadleśnictwa Łuków, który następnie cechuje pozyskane drewno i wystawia właścicielowi lasu „Świadectwo legalności pozyskania drewna”.
Procedury dla lasów objętych inwentaryzacją stanu lasu:
1. Po uzyskaniu od Starosty Łukowskiego inwentaryzacji stanu lasu, Nadleśniczy wszczyna z urzędu postępowanie zakończone wydaniem decyzji administracyjnej określającej zadania dla danej działki leśnej.
2. Po otrzymaniu decyzji właściciel składa osobiście do dyżurującego pracownika nadleśnictwa lub wysyła droga elektroniczną na adres: lukow@warszawa.lasy.gov.pl "zgłoszenie pozyskania drewna". Osoba zainteresowana wypełnia zgłoszenie dla właściciela lub współwłaściciela (w przypadku współwłasności do zgłoszenia należy dołączyć dodatkowo oświadczenie współwłaściciela o zgodzie na wycięcie drzew). Wzory dokumentów do pobrania w linkach poniżej.
3. Pracownik sprawdza poprawność złożonego zgłoszenia i ustala z właścicielem termin wizyty na działce leśnej. Przed przystąpieniem do wykonania zadań określonych w decyzji, właściciel powinien skontaktować się z pracownikiem nadleśnictwa, aby uzyskać instruktaż dotyczący wykonywanych prac.
4. Po pozyskaniu drewna, właściciel zawiadamia pracownika nadleśnictwa o dokonanym wyrębie. Pracownik cechuje pozyskane drewno i wystawia właścicielowi lasu „Świadectwo legalności pozyskania drewna".
Obowiązki właściciela lasu
Obowiązki właściciela lasu wynikające z Ustawy o lasach na podstawie art. 13 ust.1
Właściciele lasów są obowiązani do trwałego utrzymywania lasów i zapewnienia ciągłości ich użytkowania, a w szczególności do:
- zachowania w lasach roślinności leśnej (upraw leśnych) oraz naturalnych bagien i torfowisk;
- ponownego wprowadzania roślinności leśnej (upraw leśnych) w lasach w okresie do 5 lat od usunięcia drzewostanu;
- pielęgnowania i ochrony lasu, w tym również ochrony przeciwpożarowej;
-przebudowy drzewostanu, który nie zapewnia osiągnięcia celów gospodarki leśnej, zawartych w planie urządzenia lasu, uproszczonym planie urządzenia lasu lub decyzji, o której mowa w art. 19 ust. 3;
- racjonalnego użytkowania lasu w sposób trwale zapewniający optymalną realizację wszystkich jego funkcji przez:
* pozyskiwanie drewna w granicach nieprzekraczających możliwości produkcyjnych lasu,
* pozyskiwanie surowców i produktów ubocznego użytkowania lasu w sposób zapewniający możliwość ich biologicznego odtwarzania, a także ochronę runa leśnego.
Obowiązki Lasów Państwowych wynikające z Ustawy o lasach
Zgodnie z przepisami Ustawy o lasach Lasy Państwowe zobowiązane są służyć radą i pomocą prywatnym właścicielom lasów w prowadzeniu gospodarki leśnej. Leśnicy w ramach tych działań:
- doradzają prywatnym właścicielom, jak prowadzić gospodarkę leśną;
- udostępniają odpłatnie sadzonki drzew i krzewów leśnych;
- w przypadku zagrożenia trwałości stanu lasu - wykonują na koszt nadleśnictw zabiegi zwalczające i ochronne w lasach prywatnych
Dyżury pracowników nadleśnictwa pełniących nadzór nad lasami niestanowiącymi własności Skarbu Państwa.
Lp |
Obwód/Leśnictwo Nr cechówki |
Imię i nazwisko, stanowisko |
Miejsce dyżuru |
Dzień tygodnia |
Godziny
|
1. |
Obwód Stoczek (M. i Gm. Stoczek Łukowski, Gm. Wola Mysłowska) Cechówka nr 02 |
Joanna Rożen- Smarkala Podleśniczy Tel. 502 697 026 |
UM i G w Stoczku Łukowskim UG w Woli Mysłowskiej |
Wtorek I i III w m-cu Środa I i III w m-cu |
9.00 – 11.00
09.00 - 11.00 |
2. |
Obwód Krzywda (Gm. Krzywda, Gm. Stanin) Cechówka nr 03 |
Monika Bosek Podleśniczy Tel. 531 440 052 |
UG w Krzywdzie
UG w Staninie |
Poniedziałek II i IV w m-cu Środa I i III w m-cu |
10.00 – 12.00
8.00-10.00 |
3. |
Leśnictwo Sarnów (M. i Gm. Łuków, Gm. Trzebieszów Cechówka 06 |
Władysław Bartoń Leśniczy tel. 507 047 795 Krzysztof Adamiuk Podleśniczy Tel. 510 090 644 |
Starostwo Powiatowe w Łukowie UG w Trzebieszowie |
Czwartek I i III w m-cu Wtorek I i III w m-cu |
9.00 – 11.00
10.00 – 12.00 |
4. |
Leśnictwo Gułów (Gm. Adamów cz.) Cechówka nr 04 |
Waldemar Kępa Leśniczy Tel. 507 047 583 |
Kancelaria leśnictwa Gułów 99 21-412 Adamów |
Czwartek
|
7.00 – 10.00 |
5. |
Leśnictwo Korwin (Gm. Adamów cz.) Cechówka nr 05 |
Waldemar Bancerz Leśniczy Tel. 509 613 651 |
Kancelaria leśnictwa ul. Łukowska 1B 21-470 Krzywda |
Czwartek |
7.00 – 10.00 |
6. |
Leśnictwo Wojcieszków (Gm. Wojcieszków, Gm. Serokomla) Cechówka nr 07 |
Marek Wierzchoń Leśniczy Tel. 507 047 591 |
UG w Wojcieszkowie
UG w Serokomli |
Środa I i III w m-cu Środa II i IV w m-cu |
9.00 – 11.00
9.00 – 11.00 |
Osobą prowadzącą sprawy lasów niepaństwowych w Nadleśnictwie Łuków jest Specjalista SL ds. LMN , tel. + 48 574 773 477, grzegorz. błaszczuk@warszawa.lasy.gov.pl;
Informacja, do kogo właściciel lasu powinien się zwrócić, by uzyskać opis taksacyjny na potrzeby wyłączenia gruntów z produkcji leśnej.
Opis taksacyjny może być składową planu urządzenia lasu - dla gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa w przypadku oddania ich w użytkowanie wieczyste osób fizycznych oraz uproszczonych planów urządzenia lasu, inwentaryzacji stanu lasu - dla gruntów niepaństwowych.
Właściciel lasu powinien zwrócić się do miejscowego Starostwa Powiatowego do Wydziału Rolnictwa Leśnictwa i Ochrony Środowiska o wydanie opisu taksacyjnego na potrzeby wyłączenia gruntów z produkcji leśnej.
Postępowanie dotyczące wyłączenia gruntów z produkcji leśnej prowadzi Dyrektor RDLP w Warszawie
Więcej informacji na stronie:
https://www.warszawa.lasy.gov.pl/wylaczanie-gruntow-akty-prawne#.XyEeMucwiUl
INFORMACJA dla właścicieli lasów prywatnych
Akcja bezpośrednia p.poż.
INFORMACJA
Nadleśnictwo Łuków pragnie poinformować właścicieli lasów prywatnych o planowanej akcji bezpośredniej ppoż. w lasach niepaństwowych.
Na podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów, rozdział 9 § 39 ust. 1 informuje się:
W odległości mniejszej niż 30 m od skraju toru kolejowego lub drogi publicznej, z wyjątkiem drogi o nawierzchni nieutwardzonej, pozostawianie w szczególności gałęzi, chrustu, nieokrzesanych ściętych drzew i odpadów poeksploatacyjnych jest zabronione.
Asset Publisher
RODO
Ochrona Danych Osobowych
Realizacja obowiązku informacyjnego
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Nadleśnictwo
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informujemy:
Administrator danych |
Informacja o Inspektorze Ochrony Danych |
Nadleśnictwo Łuków Adres siedziby: Ławki 56A ,21-400 Łuków |
Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@comp-net.pl Punkt kontaktowy w przypadku niepowołania Inspektora: ………………. |
Cel przetwarzania danych osobowych |
Podstawa prawna przetwarzania |
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą oraz podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes administratora – obrona, ustalanie lub dochodzenie roszczeń, bezpieczeństwo osób i mienia;
|
|
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą oraz podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; |
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
|
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
|
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
|
|
|
|
|
|
Art. 6 ust. 1 lit. a RODO–zgoda osoby, której dane dotyczą; Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
|
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
|
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
|
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
Art. 6 ust. 1 lit. f – prawnie uzasadniony interes administratora – poprawa bezpieczeństwa osób |
Realizacja procesu rekrutacji. |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
Art. 6 ust.1 lit. a RODO - zgoda kandydata do pracy na przetwarzanie danych wykraczających poza zakres wskazany w Ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy; |
|
Art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. bRODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy o pracę, której stroną jest osoba, której dane dotyczą oraz podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; Art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą; |
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
|
Rozpatrywanie wniosków oraz udzielenie wsparcia w formie darowizn.
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy darowizny, której stroną jest osoba, której dane dotyczą oraz podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
Art. 9 ust. 2 lit. e RODO–przetwarzanie dotyczy danych osobowych w sposób oczywisty upublicznionych przez osobę, której dane dotyczą;
|
Okres przechowywania Twoich danych osobowych:
Sposób tworzenia, ewidencjonowania i przechowywania dokumentów (w szczególności czas przechowywania) w jednostkach organizacyjnych Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe określa Jednolitym rzeczowy wykaz akt dla PGL LP.
Po zrealizowaniu umowy, Twoje dane osobowe będą przechowywane zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych, przetwarzamy dane przez okres 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
Jeżeli dane były przez nas przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, przetwarzamy dane w tym celu przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów Kodeksu cywilnego. Jeśli toczy się spór, proces sądowy lub trwa inne postępowanie (szczególnie karne), okres archiwizacyjny będzie liczony od dnia prawomocnego zakończenia sporu, a w przypadku wielu postępowań prawomocnego zakończenia ostatniego z nich, bez względu na sposób jego zakończenia, chyba że przepisy prawa przewidują dłuższy okres przechowywania danych lub dłuży okres przedawnienia dla roszczeń/prawa, którego dotyczy postępowanie. Jeżeli dane były zbierane na podstawie wyrażonej uprzednio przez Ciebie zgody - będziemy przetwarzać te dane do czasu jej odwołania. W związku z prowadzonym monitoringiem wizyjnym, dane będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 30 dni, po czym zostaną trwale usunięte, chyba że zajdzie uzasadniona konieczność przechowywania nagrań dla celów dowodowych w zakresie postępowania przygotowawczego prowadzonego przez stosowne organy.
Jako pracodawca, jesteśmy obowiązani przechowywać dokumentację pracowniczą. Akta pracowników zatrudnionych przed 1 stycznia 1999 r. – 50 lat, akta pracowników zatrudnionych po raz pierwszy w okresie od stycznia 1999 r. do grudnia 2018 r. – 50 lat, chyba że przekażemy do ZUS oświadczenie ZUS OSW oraz raport informacyjny ZUS RIA – wówczas okres przechowywania wynosi 10 lat, akta pracowników nowo zatrudnionych od 1 stycznia 2019 r. – 10 lat od końca roku kalendarzowego, w którym ustał stosunek pracy.
W zakresie przetwarzania danych osobowych posiadasz następujące prawa:
-
dostępu do treści swoich danych – korzystając z tego prawa masz możliwość pozyskania informacji, jakie dane, w jaki sposób i w jakim celu są przetwarzane;
-
prawo ich sprostowania – korzystając z tego prawa możesz zgłosić do nas konieczność poprawienia danych lub uzupełnienia danych wynikających z błędu przy zbieraniu;
-
prawo do usunięcia - korzystając z tego prawa, możesz złożyć wniosek o usunięcie danych i w przypadku zasadności wniosku, dokonamy niezwłocznego usunięcia danych. Prawo to nie dotyczy jednak sytuacji gdy dane osobowe przetwarzane są do celów związanych z wywiązywaniem się z prawnych obowiązków administratora lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach władzy publicznej powierzonej administratorowi;
-
prawo do ograniczenia przetwarzania - korzystając z tego prawa możesz złożyć wniosek o ograniczenie przetwarzania danychw razie kwestionowania prawidłowość przetwarzanych danych,a w przypadku zasadności wniosku możemy dane jedynie przechowywać, wznowienie przetwarzania może odbyć się po ustaniu przesłanek uzasadniających ograniczenie przetwarzania;
-
prawo do przenoszenia danych – ma zastosowanie jedynie w przypadkach jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody i w sposób zautomatyzowany;
-
prawo wniesienia sprzeciwu – korzystając z tego prawa możesz w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych, jeżeli są one przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit e lub f (prawnie uzasadniony interes lub interes publiczny). Po przyjęciu wniosku w tej sprawie, jesteśmy zobowiązani do zaprzestania przetwarzania danych w tym celu. W takiej sytuacji, po rozpatrzeniu Twojego wniosku, nie będziemy już mogli przetwarzać danych osobowych objętych sprzeciwem na tej podstawie, chyba że wykażemy, iż istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania danych, które według prawa uznaje się za nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
-
prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie - w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, w wypadku jeżeli przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem.
Odbiorcy danych:
W niektórych sytuacjach Twoje dane osobowe mogą być udostępniane, jeśli będzie to konieczne do wykonywania ustawowych zadań Administratora. Odbiorcami danych mogą być:
-
banki w celu obsługi dokonywanych transakcji;
-
Zakład Ubezpieczeń Społecznych;
-
Urzędy Skarbowe;
-
Podmioty świadczące usługi pocztowe oraz kurierskie;
-
Jednostki organizacyjne PGL Lasy Państwowe, uczestniczące w procedurach internetowych, prowadzonych poprzez dedykowane do tego celu: portal
„e-drewno.pl” oraz Portal Leśno-Drzewny, oraz jednostkom uczestniczącym w realizacji zakupów z wykorzystaniem „Centralnej kartoteki kontrahentów”; -
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w zakresie czynności kontroli i nadzoru oraz udzielenia zgody na zawarcie z Państwem umowy najmu, dzierżawy oraz sprzedaży;
-
Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych w zakresie czynności kontroli i nadzoruw oparciu o wewnętrzne przepisy PGL LP;
-
Biegli rewidenci w ramach badania sprawozdania finansowego;
-
Osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie informacja publiczna, informacja o środowisku lub dokumentacja postępowania przetargowego;
Dane mogą być również udostępniane podmiotom, z którymi Administrator ma zawarte umowy powierzenia danych tj.:
-
Zakład Informatyki Lasów Państwowych w zakresie utrzymania baz danych systemów informatycznych;
-
Inne firmy informatyczne świadczące usługi oraz wsparcie techniczne;
-
Radcy prawni świadczący obsługę prawną;
-
Doradcy podatkowi;
-
Firmy świadczące usługi ochrony osób i mienia;
-
Firmy świadczące usługi związane z prowadzeniem archiwum zakładowego/składnicy akt;
Pozyskiwanie danych z innych źródeł:
W niektórych sytuacjach, możemy pozyskiwać Twoje dane z innych źródeł niż bezpośrednio od Ciebie:
-
W ramach organizacji stażu leśnego dane są pozyskiwane od Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych, która deleguje osoby na staże do Nadleśnictwa;
-
W przypadku postępowania windykacyjnego dane możemy pozyskać od komornika;
-
W ramach organizacji praktyk studenckich czy uczniowskich, dane pozyskujemy z uczelni lub szkoły, która deleguje na praktyki;
-
W ramach organizacji zajęć edukacyjnych możemy pozyskać dane od szkoły lub instytucji zgłaszającej uczestnictwo w zajęciach i konkursie;
-
W ramach prowadzenia nadzoru na lasami niepaństwowymi, dane pozyskujemy od Starosty Powiatu;
-
W ramach realizacji zadań związanych z łowiectwem dane możemy pozyskać z koła łowieckiego, którego członkiem jest osoba;
-
W ramach prawa pierwokupu przysługującemu na mocy art. 37 a, ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, dane pozyskujemy od notariuszy, u których zawierana jest umowa przedwstępna kupna sprzedaży gruntu.
Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy prawa.
Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne dla celów przedstawionych w tabeli za wyjątkiem celów wynikających z przepisów prawa gdzie podanie danych jest obowiązkowe. Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało niezrealizowaniem celu, dla którego miały być przetwarzane.
Twoje dane nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również w formie profilowania oraz nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Klauzula informacyjna
Szanowni Państwo;
Administrator danych osobowych - Główny Inspektor Straży Leśnej przywiązując szczególną wagę do poszanowania Państwa prywatności dokłada wszelkich starań, by zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych przetwarzanych w związku z realizowanymi przez siebie zadaniami w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości.
Przetwarzanie Państwa danych odbywa się zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w szczególności ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 125).
-
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Główny Inspektor Straży Leśnej z siedzibą w Warszawie przy ul. Grójeckiej 127, 02-124 Warszawa, tel. 22 – 589-82 -14; e-mail: udodo@lasy.gov.pl
-
Administrator wyznaczył Inspektora ochrony danych, z którym można kontaktować się w sprawie Pana/Pani danych osobowych kierując korespondencję na adres siedziby Administratora telefonicznie - 668 489 563 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: udodo@lasy.gov.pl
-
Wszelkie informacje związane z danymi osobowymi można uzyskać, kontaktując się z Nadleśnictwem Łuków, Ławki 56A, 21-400 Łuków, nr telefonu: 25 798 22 41 lub pisząc na adres mailowy: lukow@warszawa.lasy.gov.pl
-
Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w celu rozpoznawania, zapobiegania, wykrywania i zwalczania czynów zabronionych na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości.
-
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Głównego Inspektora Straży Leśnej są przepisy ustawy z dnia 28 września 1991 r.
o lasach, w szczególności jej art. 45 ust. 1 pkt 3, art. 47 oraz art. 48a. -
Państwa dane przetwarzane we wskazanych powyżej celach mogą być przechowywane przez okres niezbędny dla realizacji celu, w jakim zostały zebrane, nie dłużej niż 10 lat, chyba, że przepis prawa stanowi inaczej.
-
Państwa dane osobowe mogą być ujawniane organom publicznym, a także podmiotom współpracującym z Głównym Inspektorem Straży Leśnej, takim jak inne jednostki organizacyjne Lasów Państwowych, kancelariom prawnym, podmiotom świadczącym usługi archiwizacji i obsługi serwisowej. Odbiorcy ci zobowiązani są również do należytej ochrony ujawnionych im danych osobowych.
-
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom w państwach trzecich.
-
Osobie, której dane są przetwarzane w przypadku naruszenia jej praw przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych będącego organem nadzorczym w rozumieniu przepisów ochrony danych osobowych. Skargę można wnieść za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej dostępnej na stronie: https://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt e-mailem: kancelaria@uodo.gov.pl lub listownie: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
-
Przysługuje Pani/Panu prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, sprostowania lub usunięcia danych osobowych lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości w szczególności jej przepisów zawartych wartykule od 22 do 25.
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH UŻYTKOWNIKÓW PORTALU SPOŁECZNOŚCIOWEGO FACEBOOK
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE poniżej przekazuję następujące informacje: |
|
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA |
Administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Łuków, Ławki 56a, 21-400 Łuków. |
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA |
Z Administratorem danych osobowych można się skontaktować poprzez: 1. adres e-mail: lukow@warszawa.lasy.gov.pl; 2. telefonicznie: 25 798 22 41; 3. pisemnie na adres siedziby administratora. |
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH |
Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, w szczególności w zakresie korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem na adres |
PODSTAWA PRAWNA |
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Użytkowników jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO). Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników w celu promowania wydarzeń, produktów oraz usług Administratora, poszerzania społeczności jego sympatyków oraz utrzymywania z nimi kontaktu, a także w celu umożliwienia prowadzenia i bieżącego zarządzania profilem Facebook, z uwzględnieniem zasad prywatności określonych przez Facebook (https://www.facebook.com/privacy/ explanation). Dane członków społeczności są przetwarzane także w celach statystycznych i analitycznych oraz mogą być przetwarzane w celu ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi. |
ŹRÓDŁO DANYCH |
Dane pozyskujemy bezpośrednio od Użytkowników portalu. |
ODBIORCY DANYCH
|
Do wszystkich informacji o Użytkownikach ma dostęp Facebook, |
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH |
Dane osobowe Użytkowników są przechowywane przez okres obserwowania profilu przez Użytkowników. |
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH |
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, sprzeciwu, ich usunięcia po upływie wskazanych okresów lub ograniczenia ich przetwarzania, o ile przepis szczególny |
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO |
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, |
INFORMACJA |
Użytkownik podaje swoje dane dobrowolnie. |
INFORMACJA |
Państwa dane nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również w formie profilowania. Informacje kontrolowane przez Facebook Ireland zostaną przekazane lub przesłane do Stanów Zjednoczonych lub innych krajów poza miejscem zamieszkania Użytkownika, lub też mogą być w nich przechowywane lub przetwarzane do celów opisanych w zasadach prywatności (więcej: https://www.facebook.com/policy.php). Poziom ochrony danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Spółka Facebook Inc. (dalej „Facebook”) przystąpiła do Porozumienia w sprawie Tarczy Prywatności UE-USA oraz Porozumienia |